Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Thursday, April 21, 2011

Perjalananku

Kring...kring....kring.....

Nie bkn bunyi telepon yer. Nie bunyi jam loceng aku.

Membinggitkan telinga pepagi buta tp apa boleh buat. Tepat pkl 5.20 pg, jam nie mesti menjerit. Dah mandi, siap2 tggu masuk jer solat Subuh terus solat. Selalunyer dlm kul 6 pg dh mula gerak dr umah ke Stesen Komuter Shah Alam Seksyen 19.

Di atas ini adalah kenderaan pertama yang akan htr aku ke stesen komuter. Nie bkn kereta suami aku yer tp contoh jer. JDC 4949 (Proton Iswara) nie lah kereta yg sgt berjasa & menjadi pengangkutan utama  utk kami suami isteri.

Perlu sampai ke Stesen Komuter Shah Alam before pkl 6.34 pg sbb tu la masa tren nie dtg. Kadang2 cepat kadang lambat. Cam hampeh betul la. Bila KTMB nie nk perbaiki mutu perkhidmatan diaorg nie.

Perjalanan dr Stesen Komuter Shah Alam - Stesen Bank Negara amik masa lebih kurang 45-50 minit. Lamanyer mcm nak patah kaki nie berdiri lama2. Klu bernasib baik boleh la duduk. Tapi leh kira ngan jari baper kali jer leh duduk.

Dah sampai kt Stesen Bank Negara tu, kena jalan laju2 la plak. Nak kejar masa nie. Nak kena naik tren lain lak.
Inilah dia tren Star yg aku kena kejar tu. Berpeluh2 tau. Dah la smpai kt Bank Negara dh kul 7.20. Jln kaki lg, tu amik masa dlm 10 mnt gak la. Karang klu berlari pagi2 karang org ingat aku nk training marathon..hehehehe.

Naik tren nie dr Stesen Bandaraya n turun kat Stesen Titiwangsa. Lps nie menapak la lg. Nasib baik la Bangunan Plaza Permata tu x jauh dr stesen klu x....kaki nie dh patah2...esok lusa kena smbg pkai besi lak..tp takut la karang time kilat kena sambar la....zzzuuppp..zzzuupppp..hahahahaha

Sampai ofis pun 5 @ mnt b4 kul 8, klu x jwbnyer punch card merah la.

Paling x best naik komuter nie sebbnyer kena berebut2. Leceh betul la bila duk luar dr K.L nie.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...