Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Friday, May 27, 2011

Persahabatan..Hargailah kawan-kawan anda…

Mampukah kita untuk mengulanginya lagi...?????
Pernahkan anda berfikir sekiranya suatu hari nanti tiba-tiba anda kehilangan teman, adakah anda akan rasa sunyi???atau selesa berkeadaan begitu??bukan mudah untuk kita menjalinkan persahabatan yang jujur,yang tiada hasad dengki dihati, yang ikhlas dan serasi dengan kita.
Ketika kita seorangan ingatkan kenangan kita semasa alam kanak-kanak,betapa seronoknya kita memulakan alam persekolahan dengan mengenali kawan-kawan yang ramai.Sentiasa gembira..tapi kini masih ada kah teman-teman sebegitu itu disisi anda?

Perhatikan kawan-kawan yang berada disisi anda sekarang, adakah sama dengan persahabatan anda sebelum ini? Tidak…ye, setengah orang akan berkata tidak dan setengah lagi akan berkata ya..terpulang pada individu itu.

Sepinya hati ini tanpa ditemani teman2 disisi
Indahnya persahabatan akan dapat kita rasa apabila kawan-kawan sudah tiada disisi kita. Betul tak kita sering dengar “Seseorang itu akan menghargai sesuatu apabila ianya sudah tiada’.Pada waktu itu anda pasti merasa rindu dan ingin kembali semula ke masa silam.Ingin bersama-sama mengumpul kenangan manis dan menyulam kedukaan bersama.Tapi ingat!!! kita tidak akan kembali ke masa silam hanya yang boleh kita lakukan ialah hargailah teman yang berada disisi anda.Seburuk mana pun teman itu,ia tetap teman anda.Perbaikilah ia dan jagailah ia kerana disebalik keburukkan pasti ada kebaikan yang akan membuat kita mengingati dia.Belum tentu lagi teman yang kita temui selepas ini sama seperti dia.Mungkin lebih teruk dari dia…jadi seperti yang saya katakan tadi ‘Hargailah teman disisi anda.
           
                              
 Bukan senang mendapat kawan yang sentiasa disisi samada dalam keadaan kita susah atau pun senang…Betul tak?? Bila kita gembira ramai kawan disisi, tapi bila kita susah 1 dalam sejuta susah untuk kita temui.Anda tidak dapat menjangka bilakah waktu kita senang dan bila pula musibah datang menimpa.Selain dari ahli keluarga, kawan lah tempat kita meredakan perasaan.Janganlah kita di waktu senang lupa pada mereka dan bila musibah menimpa kita mencari mereka.

 Jadi pikir-pikirkan lah…nilai persahabatan antara kita semua…sayangilah kawan-kawan kita..hargailah mereka..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...