Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Wednesday, June 1, 2011

Jangan disakiti hatinya


Jika kita mengalami kekecewaan yang sangat dalamsehingga sampai ke relung hati, jangan segan-segan untuk menangis.

Ya, menangislah!!
Biarkan air mata menitis di pipi. Jangan biarkan air mata menitis di hati.

Air mata yang menitis di dalam hati, jauh lebih berbahaya daripada air mata yang menitis di pipi.
Air mata yang menitis di wajah, masih bisa dihapus tapi kalau air mata yang menitis di hati dan terus mengalir di dalam hati, tidak akan dapat dihapus dan akan terus menggenangi hati sehinggan hati akan terus terendam di dalamnya.


Jangan biarkan hal ini sampai terjadi kerana hati pasti akan jadi terluka dan beku. Luka itu akan menimbulkan rasa sakit yang amat sangat.

Seiring dengan berjalannya waktu, mungkin luka itu masih dapat sembuh. Tapi bekas dari luka itu akan meninggalkan noda yang takkan pernah hilang.


Sama halnya saat kita memasang paku pada papan atau tembok. Paku itu masih bisa dicabut, tapi bekas lubang dari paku itu tidak akan hilang.


Makanya jangan pernah sekalipun mengecewakan perasaan orang lain, apalagi orang yang kita sayangi. Walaupun kamu berusaha mengubah sikap dan perilakumu di depan semua orang, seolah-olah tidak pernah menyakiti hatinya, tapi semua itu akan sia-sia kerana suatu saat pasti penyesalan akan menghampiri.


Dan jika saat itu tiba akan sangat terlambat kerana hati yang sudah digenangi air mata kekecewaan tidak bisa kembali lagi kayak semula. Maka, jangan pernah mencuba sekalipun mengecewakan perasaan orang yang kita sayangi, yang kita cintai dan juga yang sayang kita, yang cinta sama kita. Berikanlah kepercayaan pada mereka.


p/s : maafkan aku jika aku telah menyakiti hati kalian

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...