Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Tuesday, July 19, 2011

Jom memancing

Pagi Ahad yg sungguh indah.....bangun pagi wat sarapan nasi goreng (tolong mak mertua masak- mcm baik jer kan), pastu gorengkan pisang tuk bekfes....sedapnyer minum lak air milo and teh o....

Lepas tu, masak nasi and mak mertua masakkan sayur lemak labu tuk bekalan semasa memancing. Nnt dah sampai kt Parit 4 Sungai Besar tu leh mintak tolong Mak Teh gorengkan ayam....

Nak tanya skit nie...kawan2 kenal x pokok per tu...??? Lalang....????  Isk..isk..isk...korang nie....Meh saya bgtau kat korang2 yg x penah tgk pokok nie...

Nie la pokok padi, yg korang duk makan nasi tu. Sebelum jd nasi, pokok padi nie dituai bru la jadi beras
  
Sejuk mata memandang


Sawah yg terbentang luas.....sungguh mendamaikan

Jom gie memancing nak x....?

Citer bab memancing nie. Saya x suka sgt memancing sbb dr kecik x penah pegang batang pancing pun..buluh pancing pun  x penah pegang. Sejak kenal ngan my hubby n kenal ngan dunia sawah bendang nie baru la tau betapa seronoknyer memancing.

Mula2 blaja memancing dulu....nak letak cengkerik kat mata kail pun  xtau..slow2 blaja ngan mak mertua...terima kasih mak.....sayang mak sgt2
Image



 Lepas dpt ikan tu, nak lepaskan ikan dr mata kail pun terkial2...mak mertua gak yg tolong buat...hehehe terima kasih  mak ...byk yg saya blaja dr mak mertua saya nie.



Okey la jom kita g memancing dan tgk hasilnyer.
 
Jangan tgk gelang tu ek, sila tgk batang pancing tu.....saya tgh memancing nie


 Siapakah gerangan wanita ini...inilah mak mertua saya.  Nama mak saya nie Pn Noor Habibah Bt Hj Arshad




Masing2 duk leka memancing.....





9 comments:

  1. fuyooooo...dah terer mancing tu...aku yang dari kecik hidup tepi sungai pun fail la mancing ni...

    ReplyDelete
  2. puteri rimba - dah rezeki kan..klu ko dtg memancing kt bendang nie sure dpt ikan punya la....bru sethn lebih berguru ngan mak mertua :-)

    ReplyDelete
  3. bestla kampong su... tenang dan damai jek ^_^

    ReplyDelete
  4. wah..bestnya mancing..lebih2 bila dapat hasilnya kan..

    ReplyDelete
  5. Mrs Z -tu kg husband kt Sabak Bernam...best sgt de bendang. klu lps mkn tido..syoknyer

    MamaEma - mmg memancing best sgt2

    ReplyDelete
  6. Nabila faryzza - mmg seronok sgt2, mcm tiap2 mggu nak balik sabak bernam jer

    ReplyDelete
  7. eh..sronok nye mancing ikan nak join la..kuale tu x jauh pon..slalu sy terjah hahahha..sabak bernam katne ekkk??sy ad kwn kat sne...

    ReplyDelete
  8. si cantik sally - sabak bernam kt taman muhibbah, tmn depan sekolah intergrasi agama tu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...