Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Thursday, July 14, 2011

Rumah ku Syurga ku

  

Alhamdulillah....berkat kesabaran aku & my hubby, kini kami telah memiliki sebuah rumah teres (22 x 65). Rumah ini terletak di No.27, Jalan Meru Indah 6, Taman Meru Indah 42200 Kapar, Selangor. Kami beli rumah nie dari Puan Haznira  @ Kak Nira.

01/03/2011 kami  memindahkan barang dari rumah lama ke rumah baru nie. Jarak antara rumah lama & baru nie x de la jauh mana pun.

Bila dah ader rumah sendiri, mcm2 yg bermain difikiran, nak deco2 rumah supaya jd macam istana la...mcm kayangan la...tp hakikatnyer semua tu masih belum berhasil lg.

Klu kawan2 masuk rumah aku skang nie, nmpk mcm rumah org bujang jer. Sofa, meja kopi, rak tv ader la tp bila masuk rumah tu xde feeling. Macam hambar jer. Dah mintak my hubby belikan cat tuk tukar mood...thn nie aku nak cat rumah bertemakan warna biru...baru la sejuk mata memandang ......

Eerrmmm.... kain langsir utk sliding door, pintu bilik dan tingkap bilik masih belum buat lagi...bulan 8 nie dah masuk Bulan Ramadhan & ujung bulan plak dah bulan Syawal..... Sebagai perempuan mesti kita nak hias rumah kita cantik2 kan.....klu aku sorang jer yg berusaha utk cantikkan rumah mcm x adil plak.....bukannyer nak berkira tp sama2 berusaha utk jadikan "Rumahku Syurgaku".

Kat porch rumah nie skang penuh ngan motor my hubby & 3 org adik ipar aku....maknanyer aku duk ngan adik2 ipar la skang nie....semuanyer lelaki (paham2 sajer la yer, malas nk bercerita lebih2)....tu x tambah lagi ngan barang2 diaorg yang aku sendiri x tau diaorg nak lagi atau tak. Karang pandai2 gi buang tak pasal2 kena marah. Dah suh byk kali kemaskan barang2 sendiri still semua wat dunno jer (hampeh betul la diaorg nie).

Harap bulan nie de semangat tuk cat umah tu..Insyaallah de duit lebih bulan nie nak beli kain langsir yang dah siap dijahit....karang nk beli kain takut xde org nak jahitkan plak. Kedai2 jahit skang nie pun dah tutup tempahan jahitan.

Chaiyo.........chaiyok......!!!!!

Semoga Allah swt permudahkan segala urusan kami. Semoga segalanyer berjalan dgn lancar. Semoga kami dapat mencipta "Rumahku Syurgaku"

4 comments:

  1. bestnya...dah ada rumah sendiri...hermmmm

    ReplyDelete
  2. wahhh!!! syokla su dah ada rumah sendiri... ^_^ saya ni hah tak tahu la bila, hidup org nomad susah nau nak berumah sendiri ^_^

    ReplyDelete
  3. iye..umah aset pertama yg aku pk b4kawen rie tu...klu ikutkan hati nak la umah baru kan tp x mampu. nie jer la yg aku mampu...alhamdulillah

    ReplyDelete
  4. Insyallah nnt de rezeki tuk puteri rimba and Mrs Z dapat umah sendiri...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...