Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Tuesday, October 11, 2011

Dato’ Ahmad Jais Meninggal Dunia, Al-Fatihah

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Dato’ Seri Utama Dr. Rais bin Yatim sebentar tadi mengumumkan pemergian penyanyi lagenda, Dato Ahmad Jais di laman twitternya, @DSURaisYatim.

Ahmad Jais merupakan salah seorang penyanyi penyanyi irama pop yeh yeh yang mula berkecimpung dalam bidang muzik sekitar era 60-an / 70-an yang sering mendendangkan lagu-lagu di radio Malaysia. Gelisah & Budi Setahun Segunung Intan amat sinonim dengan peribadi Dato Ahmad Jais dimana lagu-lagu ini sering menjadi nostalgia kepada para peminatnya yang kini berusia lewat 40-an.

Memulakan karier seninya pada tahun 1959, sehingga kini Ahmad Jais sudah merakamkan lebih 100 lagu dalam 15 album, kebanyakannya dalam bentuk EP dan LP. Difahamkan, Ahmad Jais pernah dimasukkan ke Unit Rawatan Separa Rapi Pusat Perubatan Darul Ehsan (DEMC) akibat mengalami sesak nafas, lewat September lalu.

Yang pasti, pemergian Ahmad Jais merupakan satu kehilangan besar buat negara. Al-Fatihah.


Takziah buat keluarga arwah. Semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman

3 comments:

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...