Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Monday, April 16, 2012

: : Citarasa & Untuk Kita Semua : :

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia 

Barangkali ada yang masih ingat tentang kewujudan 1 kumpulan yang menjadi fenomena luar biasa sekitar tahun 90-an. Sejujurnya saya membesar dengan lagu-lagu kumpulan Ukays kerana irama dan bait2 lirik lagu ini sangat mendalam, ringkas, susunan muzik yang mengasyikkan, suara merdu penyanyi Ukays iaitu Amir...semuanya complete tp sayangnya kumpulan ini tidak bersatu selamanya. Untuk mereka2 yang tidak pernah mengenali kumpulan ini boleh tgk di sini Tentang Ukays.

Di antara lagu2 yang di popularkan oleh kumpulan ini sedikit sebanyak telah menaikkan semangat saya. Ini lagu2 yang banyak memberi kesan positif dalam hidup saya. Saya ingin berkongsi dengan rakan2 semua. Andai kala hati berduka laradengan keadaan yang sangat menyakitkan. Lagu ini membawa saya untuk muhasabah diri. 

CITARASA - Ukays

Alam yang terbentang luas
Adalah hamparan untuk kita
Mengecapi segala impian
Sedangkan di antaranya
Ada baik buruk
Cuba kita merasai nikmatnya

Pahit manis mestilah dirasa
Kerna hidup tak semudah disangkakan
Jatuh dan bangun mematangkan fikiran
Mengajar kita erti kejayaan

Hitam putih rencah hidup
Tak pernah jemu
Yang putih indah dipandang
Yang hitam menawan

Namun hitam atau putih
Ternyatalah sama
Terserahlah di hatimu menilai
Tepuk dada Tanya selera

Manakan satu citarasa kita
Kerana hitam putih lebih bermakna
Seperti malam mencernakan mimpi

Aku suka yang hitam manis menawan
Mungkin engkau lain pula kerenahnya
Rambut sama hitam
Namun di hati berbeza
Itulah hakikat kita manusia 

UNTUK KITA SEMUA - Ukays  

Sekilas kilau di air yang tenang terperciklah
Gerak tari kehidupan kita yang penuh keindahan
Tanyalah pada dirimu sendiri bagaimana
Masa silam yang beronak duri
Mungkin kau tahu manisnya

Segalanya telah tersirat pada yang tersurat kini
Semakin nyata bagai bulan di ribaan malam keriangan
Sememangnya kita ini terlalu indah diciptakan
Terpilih bukannya tersisih

Bertuahlah bumi yang dipijak
Seandainya langit disanjungi
Kasih sayang semakin terserlah asyiknya
Ku tak rela hidup disiakan
Riak dimata di hati buta
Baik saja kita gemilangkan untuk kita semua

Di sini ku bentangkan permaidani yang berbaldu
Hanya untuk kita mahkotakan nurani dan naluri
Di sini damailah hati yang resah dan kecewa
Antara kita ada lebihnya mungkin terlindung indahnya




  Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini.  

10 comments:

  1. Replies
    1. zie ~ nie lagu dah lama sgt...cuba dgr sure zie tertarik

      Delete
  2. aka tak pernah dengar lagu ni lagi...erm...nak search la sambil tu buleh jd koleksi dengar kat pejabat..

    ReplyDelete
  3. eh betui la x prsn ada lagu ni
    maybe ada x brpa pames mcm lagu2 ukays dulu
    lagu jiwang karan byk la ai layan
    oh no ngeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagu ukays byk yg femes....kdg dgr semua lagu tu mcm sama jer...

      Delete
  4. sy pemjnat setia uks nih.. aik.. yang ni tak pernah dgr la.. huhu... bnyak lagu diorg bes2 kan.. lagu ni pon bes jugak huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagu2 diaorg mmg byk yg best2...boleh dikatakn semua album ukays terbaik

      Delete
  5. terbuai-buai je bila dengar lagu2 ukays..tue la sayang sangat kumpulan nie berpecah awal

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...