Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Monday, April 16, 2012

: : Clifford....Clifford : :

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia 

Nie gambar lama. Sekolah nie dah bertambah cantik dan ceria
Pasti ramai yang tertanya kenapa tiba2 saya post kan pasal Clliford nie? Ini adalah tempat di mana saya menimba ilmu pengetahuan di peringkat sekolah rendah. Saya bersekolah di sini dari darjah satu sampai la darjah 6...eerrmmmm keputusan UPSR tidak lah bagus sangat tapi boleh dikatakan agak membanggakan abah dan mama...uuwweekkssss. 

Mesti ada yang akan tanya, ada jumpa dengan Dato Siti Nurhaliza x? Jawapannyer memang pernah tp tu cerita dulu kala la semasa Dato belum famous mcm sekarang. Amat berbangga dengan Dato Siti Nurhaliza. Maaf saya bukanlah peminat fanatik Dato, cuma berbangga dengan bakat yang beliau ada.

Sekolah Rendah Kebangsaan Clifford ialah sebuah sekolah rendah yang sangat famous di Kuala Lipis, Pahang. Sekolah ini diberi nama sebagai Sekolah Clifford pada 1927, apabila sebuah sekolah lama dihanyutkan oleh air banjir pada akhir tahun 1926. 
 
Nama Sekolah Clifford diberi kerana mengambil sempena nama Tuan Sir Hugh Clifford yang pada masa itu menjadi Gabenor Negeri-Negeri Melayu Bersekutu dan beliau juga menjadi Residen yang pertama di Negeri Pahang.
 
Bercerita tentang sekolah rendah, sudah pasti ramai yang mempunyai kenangan yang sangat manis. Tapi berbeza dengan saya, kenangan2  sekolah seakan2 luput di ingatan saya. Kenapa ya? Saya tak berapa ingat tentang kawan2 yang satu kelas dengan saya...cikgu2 pun ader yg saya sudah lupa dan seakan2 x pernah wujud dalam hidup saya...

Semasa sekolah rendah IQ saya nie rendah sangat, saya tak berapa suka berkawan, suka duduk menyendiri, tak aktif sukan dan suka ponteng kelas fardu ain terukkan...masa kecik akal sempit lagi.

Hampir terlupa....ini adalah lagu sekolah yang menjadi kebanggaan mereka2 yang pernah bersekolah di sini.

Clifford, Clifford
Sekolah kebanggaan kami
Di lereng bukit teguh berdiri

Clifford, Clifford
Sekolah warisan pusaka yang bersejarah
Bersatu hati padu tenaga
Berilmu hingga jaya

Clifford, Clifford
Sekolah yang berjasa
Clifford, Clifford
Memupuk jiwa mulia

Rajin usaha tangga kejayaan
Cogankata mulia
Khidmat bakti maju dan berjaya
Direstui Maha Esa.

Lagu & Muzik: En. Umran Samsudin
Lirik: En. Zulkifli Yaakob
Maktab Perguruan Tengku Ampuan Afzan

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini.  

2 comments:

  1. Huuuiiyoooo bole igt lagi lagu skolah tuuu...
    Aku x igt dh hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagu sekolah mesti ingat la...tempat jatuh mestilah terkenang2 selalu....^__^

      Delete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...