Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Thursday, May 10, 2012

: : Tarik bulu mata : :

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia


Saya pun tak tahu sejak bila dan di mana saya mulakan aktiviti kurang sihat nie.

Kalau duk tengok tv, duduk depan komputer atau jadi "minah duk saja", tangan nie mula la merayap2 dan lepas tu tarik-tarik bulu mata. Bila dah ada yang tercabut baru puas hati.

Husband selalu tegur. Tapi saya wat dek jer sebab bukannya menyakitkan tapi menyeronokkan.  Saya cabut bulu mata guna tangan tau. Takde la guna penyepit macam dalam gambar tu. Tu saja wat hiasan je.

Kawan-kawan ada wat macam nie tak?

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini.  

35 comments:

  1. habis lah bulu mata kalau asyik tarik je.haha

    ReplyDelete
  2. dah jadi habit larh tu..jgn tarik sgt nanti abis suma bulu mata hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ^__^..dah cuba sehari x tarik bulu mata..mmg x leh la

      Delete
  3. mmg tak sakit ye?..nanti botak tau mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg x sakit azzah..cuba azzah buat...errmmm..baik jgn karang dah mula susah nak berenti

      Delete
  4. Eh... kakak pulak yg rasa sakit. Ada org pulak bila khayal gigit kuku kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah ada habit gigit kuku masa kecik...lps kena baling ngan kusyen oleh abg terus hilang habit tu

      Delete
  5. laaaaa...ade jugak habit cmni ker...hihi..sy sllu tarik bulu mata guna jari bila mata rs gatal...putus 3/4 helai

    ReplyDelete
  6. adusssss...meremang bulu roma...sakitnya su..huhuuu

    ReplyDelete
  7. saya pun dah cuba try.. sakitnyaaa oo... ahaha.. amacam akak buat tu? pelik plak.. ehehe

    ReplyDelete
  8. ara pun pnh mcm ni.. tp skunk xdah.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam mana nak elakkan dari tabiat buruk ni. sedihh la org lain ada bulu mata cantik tapi kita tidak :(

      Delete
    2. macam mana nak elakkan dari tabiat buruk ni. sedihh la org lain ada bulu mata cantik tapi kita tidak :(

      Delete
  9. buatnya tak tumbuh kang.....hah sudah tak de bulu mata.....ngeh3

    ReplyDelete
  10. alahaiii sy yg bc ni plak rs seriau.. sbb sy rs mcm sakit je cabut bulu mata...

    ReplyDelete
  11. Kite Punya habit yg sama... Saya paling suka cabut bila lepas pakai maskara ... Lg best senang nk Tarik skrang ni bulu mata yg tinggal ni dah boleh Kira smpai dh botak dn x Ada nk dcabut tp x lama...nnt Ada yg tumbuh balik...dn cabut lg...

    ReplyDelete
  12. Bulu mata kalau dah cabut boleh tumbuh semula eh? Mengambil berapa lama untuk tumbuh semula?

    ReplyDelete
  13. Hii, nak tanya mcm saya bulu mata putus. Tinggal separuh saja, lebih baik saya cabut atau biarkan ye? Please help meπŸ˜­πŸ˜­πŸ™πŸ»

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarkan je dik...karang kalau proses nulu mata lambat tumbuh satu hal plak...nmpak scary jer

      Delete
  14. I lain I cabut rambut ahhaahaa dah jadi habit klo dok tngok tv..tu tngn msti merayap kat kpala hahahhha...tpi rmbut tk botak hahah sbb rambut tbal huhu

    ReplyDelete
  15. Ada. Saya igt saya je mcm ni. Rupanya ada geng. Asalnya sblm kejadian mencabut bulu mata tu mst rasa macam ada gangguan macam mata msuk habuk..lps tu apa lg.Jd tak selesa la.saya pakai tangan je la cabutnya. Lps satu...satu...mula2 sikit..lps tu skali cabut leh smpi 5 ke 6 helai serentak. Sampai la mata tu dh botak hbs baru puas hati.

    ReplyDelete
  16. Trichtillomania (hair pulling diorder) cabut body hair , kening , rambut , bulu mata , pubic hair . Saya cabut rambut . 5 years with this trictillomania things πŸ˜”

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...