Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Wednesday, May 2, 2012

: : Money Money Money : :

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia 

Pening kepala bila nak wat budget nie. Pengurusan kewangan saya berada di tahap yang amat membimbangkan. Setiap bulan mesti buat budget sebab takut ada yang tertinggal tuk dibayar.

Tapi nie lah masalahnya. Bila dah buat budget mesti ada sesuatu di luar jangkaan berlaku dan menyebabkan budget yang dibuat perlu di ubah sana sini. Masa nie mmg pening. Tang mana perbelanjaan patut dikurangkan.

Mujur dari kecil saya dididik supaya tak boros. Jarang sekali dapat jer gaji saya shopping sakan mcm pompuan2 lain. Baju kurung jarang bertukar, asyik ulang baju yang sama jer. Sandal ader la 2 pasang tu pun tunggu masa nak ilang tapak. Handbag pulak duk bawa beg yang husband bagi hantaran 2 tahun lepas jer...

Kedekut? Bukan kedekut ngan diri sendiri. Byk sgt tanggungjawab kadang-kadang tak terpikul dek bahu nie. Nak diluahkan pada sapa? Ada yang sudi tuk mendengar? Ada yang sudi tuk memahami? Ada yang sudi bersama-sama saya tuk menanggung bebanan ini?

Masih pening lagi nak wat budget......Ya Allah ringankanlah beban hambamu ini. Dah tak tertanggung rasanya. Berat sungguh dugaan yang Kau berikan pada ku Ya Allah.......Hanya padaMU aku mengadu dan memohon. Ringankanlah bebanan diriku ini

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini.  

5 comments:

  1. Aku selalu tersasar dgn budget...tiap2 bln lari budget heheheee

    ReplyDelete
  2. tak pe la..
    masa akan datang datang mesti senang sebab awal2 ni dah beringat..

    ReplyDelete
  3. ai pun selalu lari bajet tiap bulan..huhu

    ReplyDelete
  4. Hi, my bahasa is out of tune, sebelum Merdeka, but boleh faham your this posting. I da lama never heard the word, 'kedukut', ha ha.
    Yes, nobody enjoys budgeting, bound to have some hiccups here and there.
    You have a nice day, and keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete
  5. sy phm cmne sis rase sbb sy pon mcm tu jgk huhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...