Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Wednesday, May 30, 2012

Nape tak cakap........

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia 



 Kisahnya.....

Hari Isnin minggu lepas before bercuti sakan, saya telah ke Maybank untuk tukar kad ATM kpd kad seperti di atas. Selesai jer urusan tu staff maybank tu cakap " Ok kak, dah siap". Dengan bangganya saya simpan kad tu dalam dompet.

Hari Sabtu baru nie cek gaji dah clear dengan rasa senang hati nak gi cucuk la kan....nak berjalan jauh mesti la kena ada duit kan....

Cucuk kad.......masukkan no pin.....mesin tu kata no pin salah.......cucuk lagi......masukkan no pin....still sama...tak berani nak cucuk kali ke-3..sure mesin tu telan kad akak dik non....

Ari isnin lepas gi try cucuk kat seveneleven sbb kat situ jer atm yang paling dekat.....cucuk punya cucuk..still sama..

"Apahal kad aku nie?"

Dah mula hilang sabar......nak kena kuarkan duit gak sbb nak bayar loan umah kat CIMB islamic. Alih2 transfer duit kt suami guna maybank2u..nasib baik leh pikir alternatif lain.....

Nak tahu cerita selanjutnya

Hari semalam dengan rasa marah pergi Maybank semula..bagitau kat staff tu kad atm de problem...

Saya : Cik, kad saya de problem la. Last week saya tukar kad.

Staff maybank: Puan ada tukar no pin x?


Saya: Tukar no pin?


Staff maybank: Bila wat kad baru, customer kena pergi ke mesin atm dan masukkan no pin 123456 lepas tu create password sendiri.


Saya: Gitu ek? Naper staff ari tu x bagitau saya pun kena tukar no pin?


Staff maybank: Kebiasaannya mmg macam tu, lps wat kad baru mesti kena tukar pin no

Saya: Biasa pada org lain tp luar biasa pada saya.....12 thn saya pakai kad nie dan x pernah tukar2. So saya mmg x tahu


Staff maybank: Saya minta maaf bagi pihak maybank. Saya akan bantu puan..


Saya: Tak pe terima kasih. Saya akan buat sendiri. 

Nasib baik dia mintak maaf sejuk sikit hati ini.

 Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini.  

29 comments:

  1. haha...ingatkan tahu yek? bkn selalu bt mestilah kita lupa apa yang patut dibuat kalau tak diingatkan terlebih dahulu....

    ReplyDelete
  2. khennn lain kali expain kasi clear
    x der lain menyusahkan org plak
    bukan slealu tukaq kad bank

    ReplyDelete
  3. Takpe memaafkan.. Betul tu nasib baik dia minta maaf.. Kadang2 org ambik jalan mudah, dan beranggapan semuaaaa kita tau kan..

    ReplyDelete
  4. sya pon dh tukar kad bank mcm akk tuh . tpi tk ingat lah plak kena tukar no pin ke tk . rasanya mcm tk , tpi ktau lah tk ingat ~_~

    ReplyDelete
  5. a'a kak kta memang kena tukar no pin dulu baru leh guna hehehe

    ReplyDelete
  6. tu la kan,jarang tukar jadi x tahu..sama gak ngan sy ari tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertahun2 bru nk tukar mmg xtau prosedur diaorg

      Delete
  7. alaa.. kad tu saje nak suh awak gi jumpa org maybank tu... jejalan. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mujur maybank tu dekat depan bangunan ofis saya jer

      Delete
  8. hehe..patutla xdpt pakai..len kali tkr dulu la yea..(^_^)

    ReplyDelete
  9. mana la kita nk ingat...bukannya selalu tukar kad ATM sesuka hati nak ingat segala procedure lepas ni kena buat apa sekian2 kan....
    peranan customer service atau front liner la tlg explain balik apa yg kita perlu buat..hehe
    xpe2...agaknya front liner dia pun terlupa nk bgtau la tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe dia terlupa agaknya..bajet akak tau segala benda

      Delete
  10. oo cam tu ke.. patutnya staff tu kene bgtau kan.. apelaaa..... tapi sy dlu memang banyak kali frust dengan staff maybank.. service hampehhh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mujur staff2 mybank nie ramah cuma rie tu ari lupa sedunia kutnyer

      Delete
  11. hihihi..sabar jelah..seb baik all this while takde pape yg terjadi. ADa sesetengah staf mereka yang agak kurang 'PR" service nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg kak.....wat sakit hati berurusan dgn org macam tu

      Delete
  12. Replies
    1. mujur sabar klu tak mmg dah kena sembur staff tu...nasib baik ingat budi bahasa mencerminkan bangsa...

      Delete
  13. salah staff tu la kn patot ny terang kn betol2 x semua org yg tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah saya jgk sbb tak bertanya.....tp nak tanya camner klu xtau kan....hehehe ^__^

      Delete
  14. mesti staff tu terlupa tu...tapi nak buat macam mana kan...dia dah tersilap...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...