Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Monday, July 16, 2012

Penat tak hilang lagi

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia


Sabtu baru-baru nie berlangsungnya Seminar NRR Annual Meeting 2012 di Grand Season Hotel. Waduh...waduh...ramainya orang yang datang...yang dah daftar satu hal...yang "walk in" satu hal....

Penat tak hilang lagi la wei.......Bayangkan la staff NRR ada 3 orang jer nak handle delegate dekat 550 orang.....Secretariat yang dilantik pun cam tak leh pakai sangat...banyak rehat dari buat kerja...kerja wat sikit tp pot pet pot pet...tak henti2. masa registration pukul 7.00 pg, terpaksa la saya jadi runner pergi ke setiap kaunter nak tgk perkembangan.

Yang buat kelam kabut ialah masa nak berikan borang-borang kepada pusat dialisis. Macam nak pecah kepala jadinya. Masa saya wat briefing tu semua secretariat duk wat hal sendiri.....tangan tu tak leh lepas ngan HP sibuk duk main msg2.....bila ditegur mula la buat muka...mulut tu muncung jer...dalam otak diaorg nie....nie bukan kerja diaorg kan...nie kerja kami di NRR...tapi diaorg wat keje tu kami bayar...so bila kami bayar..bagi la service yang baik...nie tak....buat kerja ala kadar jer...asal bagi sudah....

Alih2 semua benda terbeban kat bahu saya.....salah diaorg saya yang kena pikul....yang kena hentam saya juga....yang kena bambu saya jugak

Ari nie bos dan officemate cuti.....kata mereka demam dan cirit birit dari hari Sabtu tu lagi. Yang peliknya apa yang diaorg makan, saya pun makan........saya tak mengalami masalah sedemikian...alhamdulilah....

Nampaknya esok baru ada "postmortem". Janganlah kena hentam dek bos lagi...boleh migrain tiap2 hari kalau duk kena bambu jer...... Tapi petang Sabtu tu bos kata "Good Job"..eerrmmm "Good Job" ker ? Kita tengok hari esok apa yg akan jadi

Wish me luck ok....

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini.  

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...