Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Tuesday, October 16, 2012

Hari Pertama : Cabaran Alpha Lipid SDII

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia



Memandangkan berat badan saya sudah mencecah 60 kg. Itu ditimbang minggu lepas masa pulang ke Sabak Bernam. Bila difikir-fikir semula, pada bulan puasa lepas ...saya kurang makan tapi berat tak turun2 jgk. Lemak dah tepu agaknya.

Dalam 2 minggu lepas semasa kemas2 almari kat dapur ternampak Alpha Lipid SDII milik my hubby. Yang tu dia beli dengan akak dia. Harganya dalam RM160. Kalau tak salah la. Rasa-rasanya la harga kat pasaran dalam RM180 agaknya.

Expired date utk SDII tu pada 28/11/2013. Daripada terbuang begitu sahaja better saya gunakan dengan sebaik mungkin. Dah lama saya ingin berdiet tp ada saja yg menghalang. Bila dah masak takkan la tak nak makan. Betul tak? Ruginya. Dah la masak sedap (masuk bakul angkat sendiri)

Hari nie nekad untuk memulakan sesi diet yang dah bertahun2 tertunda. Hari nie bersarapan SDII, sosej dan sayur campur. Tapi yang malangnya saya tak bawa SDII tuk diminum masa lunch nanti. Aduyai tak menjadi la sesi diet saya pada hari nie. Boleh skip satu sesi tak? Malam nanti baru minum SDII lagi.  

Ini adalah punca @ sebab mengapa saya tulis pasal Alpha Lipid SDII pada entry sebelum ini. Ia sebagai sumber rujukan saya. Dan kalau kawan2 nak jadikan sebagai sumber rujukan pun boleh.
 

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini. 

13 comments:

  1. ooo.. kuatkan semangat n disiplin kn diri ye... nati msk gambar sblm n selepas diet ye... slmt bjya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq....fighting..tang gmbr tu boleh kut tp tak tau baper lama bru leh nmpk hasilnya

      Delete
  2. jgn mkn kabohidrat.. mee, roti, nasi dll... insyaAllah pasti akan berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup...tu la saya faham....kena mkn sumber protein, kekacang dan sayur2 jer..buah tak leh sbb kandungan gula byk

      Delete
  3. Amalkan atkins diet je, tak perlu ambil SDII lagi ... menjimatkan duwet ;=)

    ReplyDelete
  4. sy pun da gemuk..gemuk sikit jer(ayat nak dsedap ati)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....kegemukan saya mmg terserlah sbb mmg nmpk ketara betul zaman anak dara dulu dgn skang

      Delete
  5. assalamualaikum sue...semoga berjaya yer...:)

    ReplyDelete
  6. Good luck dear..
    Dengan SDII ni kena rajin + konsisten, insyaAllah berjaya :D

    ReplyDelete
  7. semoga berjaya berdiet hehehhee
    nah anda di tag sini...:)

    http://karukordjagaus.blogspot.com/2012/10/segmenupkan-followers-secara-mendadak.html

    ReplyDelete
  8. wani pun dh gemuk....malas nk diet miet janji senang hati kihkihkih
    husband xbg diet ker apa2 ker haha

    ReplyDelete
  9. menjadi...tapi kena buat betul-betul la...turun...confirm

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...