Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Tuesday, October 23, 2012

Sudah Seminggu Bercinta denga ALSDII

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia 


Pejam celik pejam celik sudah seminggu rupanya saya tak makan nasi (Tepuk bahu sendiri-Syabas). Mula-mula nak diet tu memang la payah sebab tekak nie mintak nasi jer. Haruslah kan namanyer orang Malaysia, makanan ruji tentu lah nasi.

Perkembangan terkini. Mana de kembang2 dah, kuncup ada la. Hehehe bila minum ALSDII nie, alhamdulillah perut tak berapa nak lapar mintak diisi tp mana boleh tak makan apa2 kan. Tu bukan diet namanya, karang nak kurus jadi sakit pulak. 

Sejak seminggu nie saya hanya nikmati sayur-sayuran dan makan sumber2 protein jer. Rasa cam lebih sihat pulak sebab dari kecik memang saya tak suka makan sayur. 

Teringat time kecik2 dulu abah paksa makan sayur. Abah tunggu kat tepi, wajib habiskan sayur. Nak tahu sebabnya? Masa kecik dulu kulit saya bersisik jadi sbb tu la kena paksa makan sayur. Tu pun pilih sayaur jugak. Kubis dan bayam jer yg boleh telan. Tapi sekarang tidak lagi, semua sayur & ulam2 saya tibai. hehehhee

Harap2 niat saya untuk kuruskan badan nie akan berjaya. ALSDII milik suami dah tinggal sikit jer. Cukup-cukup tuk ari jumaat nie jer. Tadi baru jer mesej akak ipar saya. Order ngan dia la, dah dapat gaji nanti baru amik dan bayar.

Cuba bertahan untuk sebulan tanpa nasi. Lebih dari sebulan pun ok gak...setahun...???? Kawan-kawan doakan saya semoga saya berjaya yer.

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini. 

21 comments:

  1. Anak kakcik dah bertin2 minum susu tu, tapi tak ketara sangat penyusutan badannya. Mungkin sebab dia tu obes! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kena gayanya org kata leh susut dlm masa 2 minggu...tak tau la...tak timbang lg berat bdn nie

      Delete
  2. Kakak tak boleh tinggal nasi Sue.

    Insay-Allah Sue gigih pasti boleh susutkan berat badan tu.

    ReplyDelete
  3. lepas bersalin anak ke 5, makan nasi cuma sekali sehari...
    mula2 nak pitam juga...dah biasa senang sikit sekarang....
    ni langsung tak makan nasi, dasyat......

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg x mkn nasi lgsg taw....sebelum nie pun sue mmg mkn nasi sekali sehari...

      Delete
  4. dasyat, sue teruskan usaha ye.. smoga dpt berat badan yg diidamkan..
    ada target tentu akn lbh bersemangat utk jayakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq awak....target mmg dah ada....dr 60 kg nak turun ke 50 kg...tak tau amik masa baper lama

      Delete
  5. sy kalau tak mkan nasi mmg tak tahan..tapi tengah cuba gak sehari sekali je mkn nasi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan nasi mmg wajib tp nak elak makan nasi tu mmg sgt la payah

      Delete
  6. semoga berjaya. Kalau berjaya nnt aku nk jugak lah coba2 ^____^

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak su sama jer ngan aman...nak tunggu sue berjaya dulu...hehhehe

      Delete
  7. Semoga brjaya ye..mmg sihat la mkn sayur2 dn lauk je,tp teringat housemate dulu, tk smpai seminggu kot dia brtahan mkn camtu, last2 mkn nasi jgk..hehe jgn jadi camtu ye..

    ReplyDelete
  8. sama ler kita tgh berdiet. tp zie mkn nasik. cuma makan sesenduk je...hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...