Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Friday, October 12, 2012

: :Yang saya suka...yang sedang-sedang saja : :

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia 

Hari nie nak wat entry pasal benda-benda yang saya guna dalam kehidupan seharian saya. Nak kata nak bagi tips kecantikan tak juga. Saya saja-saja nak share kat sini.

                                        

Ini adalah syampoo kegemaran saya. Sunsilk tu saya guna 2 hari sekali. Syampoo Bawang (Anti Hair Fall) pulak saya guna masa weekend sahaja.
 
Produk mandian kegemaran saya adalah Palmolive Arome Therapy dan Fruiser Moisturising (Goat's Milk). Baunya sangat harum. Saya selalu guna selang seli...kadang-kadang kalau hilang akal saya guna kedua2nya sekali....hehehe yang part tu jangan tiru ek. Tak masuk dek akal..hilang bau original nnt.



Part lotion pulak, saya hanya gunakan produk Johnson's Baby (Milk lotion ) sahaja. Suka yang nie sebab bau macam baby.


Untuk pencuci muka, hanya dua produk ini yang sesuai untuk kulit saya yang amat2 sensitif. Selalunya saya guna selang seli. Safi Rania Gold tu saya dah guna hampir 2 thn lebih....Produk Olay tu dah dekat 4 thn..sebelum nie pakai Olay gak tp Olay yang lama....Olay Total Effect nie baru la jugak. Setakat nie tak ada effect yang mencelakan wajah. Bila pakai pencucui muka nie, kulit muka lembut dan terasa licin...best tau  


Krim muka yang serasi dengan saya Safi Rania Gold dan Olay Total Effect. Pendek kata kalau pakai krim nie selesa sangat2. Pernah cuba produk lain tp hakikatnya tak boleh nak diterima sbb muka jadi gatal2 dan merah...so tak mau amik risiko still setia pakai 2 produk nie jer. Alhamdulillah parut jerawat semakin pudar. 


Face powder yang menjadi pilihan saya ialah Miyami Two-Way Foundation(Cosway) dan Johnson2 Mini Face Powder. Suka pakai face powder nie sebabnya kulit saya nie jenis yang cepat berminyak pastu kalau campur peluh, muka dah jadi bersinar2 gitu, bila pakai bedak nie kurang la skit

Untuk bibir pulak saya suka yang ini. Bibir terasa lembap. Duduk dalam air-cond membuatkan bibir cepat kering. Yang nie harus dibawa ke mana2 sahaja. Wajib tau....

Yang nie memang terbukti berkesan untuk hilangkan kerekahan tumit dan juga ketuat. Kalau nak lihat hasilnya kena rajin la, tiap2 malam kena sapu kat tempat yang merekah tu.....hasilnya pasti tidak akan mengecewakan anda

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini.

11 comments:

  1. kalau saya plak...bab mandian tu, saya beli yang paling murah...asal boleh...ihikss

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. pakai pencuci muka time kat opis je. kat umh, itulah sabun, itulah cuci muka. lalalala.... hehehe

      Delete
  3. Amboi, pgguna safi rania gold ye...mesti kulit muka gebu n segar mcm rozita che wan ni....

    ReplyDelete
  4. teringin nak pakai syampoo bawang tu..

    ReplyDelete
  5. ala..takde brg yg sme la kita pakai..hihihihi :)

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum sue...kita akan gunakan produk tu bila dah sesuai kalau tukar yg lain takut juga nanti...:)

    ReplyDelete
  7. miyami tu best kan.. sy ada gak guna.. tu pun hrp boss yg perkenalkan sblm ni.. hihi

    ReplyDelete
  8. Korang leh bg pndapat pe yg sy nk pkai??
    da naik pening pkir pasal jrawat

    ReplyDelete
  9. korang leh bg cadangan x??sy da x taw nk pakai ape kat muke..banyak sngat jrawat

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...