Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Friday, November 16, 2012

Blog Saya DIserang Virus Malware..???????

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia 

Adik Faiz: Kak, akak dah tgk blog akak tak?
Saya     : Tak de
Adik Faiz: Akak bukak la blog akak,paksu kata blog akak ade virus
Saya     : Hah....!!!! Biar betul

(Cepat-cepat tgk kat facebook)

 
Mr. KJ ada bagi warning dalam facebook. Itu pun adik ipar saya yg bagitau. Kalau cuti saya mmg jarang nak online. Kerja umah byk nak kena buat. Terima kasih Mr. KJ kerana sangat prihatin.

Pagi nie laju2 buka blog. Tapi ok jer. Pastu search kat pasal virus malware nie. Mujur ternampak entri pasal nie kat blog Mama MZ. 

Laju2 gi klik kat http://sitecheck.sucuri.net/scanner/. Lepas tu tengok result macam nie:
Blog saya clean, mana datangnya virus tu macam yang dikatakan oleh Mr. KJ

Saya tak berapa paham. Ada sapa yang bioleh tolong saya tak????

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini. 

24 comments:

  1. sy pun pernah singgah di blog yg kena malware mcm nie..pun xtahu kenapa

    ReplyDelete
  2. mmg ada malware kak kalau bukak guna chrome...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi akak dah buat mcm yg mama ajar tu..mmg tak jumpa link yg de malware macam KJ ckp tu

      Delete
  3. Kalau kena meamng membimbangkan sebab kadang dari bloglist teman kita yg sama-sama tidak sedar Sue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg bimbang sbb kawan2 pasti tak mau BW kt blog kita...

      Delete
  4. kdg2 bw,mmg ada blog yg kena virus tu..

    ReplyDelete
  5. tgk kat bloglist kamu yg kat blah kanan ni
    kat setiap nama blog ada lambang icon kan... cth "B" dan icon lain2 ngupa
    yang itu la buat malware
    so utk menghilangkan malware
    ikut step ini

    pegi kat layout
    klik edit bloglist
    buang tanda right kat kotak icon
    pastu save
    lepas tu refresh blog semula
    icon tadi akn hilang dalam bloglist kanan kamu
    itulah sebab utama malware
    so lepas ni, insyaAllah takde malware lagik

    ReplyDelete
  6. loh..cane leh jadi camtu...
    jom singgah blog saye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak leh nak singgah..blog ibu lala mcm tlh di private jer

      Delete
  7. nisa pun kena semalam..katenye dari MOHD NASER.COM.. nisa pun tak tahu kenape dri blog dye sebab nisa tak pro sgt bab malware ni.. terpaksa remove dye dari bloglist nisa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la virus blog nie dtg dr blog bro naser jgk.....kena remove ker?...tak sampai hati nak remove2 kawan2 nie....

      Delete
  8. tadi pagi ada try bukak blog awk keluar error malware tu..ni bukak petang ok dah..hehe..
    on off plak dia ye..

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum sue..nasib baik x ada apa2kn...;)

    ReplyDelete
  10. risau jugak virus2 ni kan...jangan habis mcmtu je blog yg kita tulis b'tahun2 sudah...

    ReplyDelete
  11. salam, maaflah. blog saya kena virus. saya terpaksa delete blog saya untuk elakkan blog kawan-kawan lain terkena sekali. Beribu maaf saya pinta sebab susahkan korang. saya terpaksa kembali ke blog lama saya di http://mohdnaser.blogspot.com.

    Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak mengapa naser...perkara begitu mmg kita tak sangka akan berlaku.....maaf diterima

      Delete
  12. Camane blh jd camtu..bloglist sy pun ada blog mohd naser tp tk perasan ape2..

    ReplyDelete
  13. blog saya masih ok lagi setakat ni... payah kalau dah kena virus ni

    ReplyDelete
  14. hmm... ada beberapa sebab blog leh dikategori sebagai malware. satu list blog linie.. maybe ada yang dah kena dari segi komen.. komen dia dari spam list. kena remove semua komen tu.. atau masa edit html silap koding yang ada unsur malware.. so untuk masa ni remove dulu link yang dikatakan kena malware. minta dia clean dulu.

    widget2 pun bleh menyumbang kepada web linie sebagai malware.

    ReplyDelete
  15. salam kenal,
    blog saya pun ada virus,gambaq tak kuar,caner nieh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena ikut step macam dlm blog mama...klik pada link tu ek

      Delete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...