Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Thursday, November 8, 2012

Mamat Tolol

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia 

Kuar umah seawal 6.45 pagi td. Kuar lewat pasal saya lepak kat KL, lepak umah akak. Kalau duk meru pukul 5.30 pg dah gerak gi kerja. 

Pagi tadi tahan bas metro no 16. Dari AU Keramat Ke Chow Kit tambangnya hanyalah RM1.90 aje. Alhamdulillah ada tempat kosong. Selalunya jarang de tmpt kosong kalau naik bas metro nie byk warga asing yg naik. Nyampah betul......

Masa nak duduk tu, mamat tolol tu tak nak beralih duk kat dalam, so saya la yg kena duduk kt kerusi tepi tingkap tu. Masa saya duduk tu mamat tu tak bgtau pun yg kerusi tu basah. Dia duk diam jer. 

Bila dah rasa bontot nie sejuk terus saya tanya mamat tu.

Saya: Awak, awak tahu tak kerusi ni basah?
Mamat tolol: Saya tahu
Saya: Kenapa awak tak sound ckp kerusi nie basah?
Mamat tolol: Awak tak tanya
Saya: Selfish betul awak nie

Conductor bus terus dtg kat saya dan minta saya duk kt tmpt lain. Saya bukan kisah sgt pun kalau tak dpt duduk at least bgtau la kerusi tu basah.


Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini. 

14 comments:

  1. dia tak gosok gigi tu...tu yagn segan nak bitau...segan nak bukak mulut..

    tak pasai dapat jolokan mamat tolol...huhuhu

    ReplyDelete
  2. Patut2 bgtau la kn kerusi tu basah....bengong ar mamat tu

    ReplyDelete
  3. Patut pun Sue kata mamat tolol.
    Ada juga manusia macam ni.

    ReplyDelete
  4. dah tahu basah, tlg cakap...mmg menyusahkan
    metro warga asing mmg ramai, kadang2 takut juga.....

    ReplyDelete
  5. dah lame tak naik metro ni.. dlu zaman bljar mmg kaki bas metro la hehe.. mamat tu memang sengal taknak bagitau.. selfish! kalau saya pun bengang..

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum sue...alamak kesian nyer...:(

    ReplyDelete
  7. lorr sabo jelahh..sy pon hangin kalo cmtuhh..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...