Mungkin Tuhan menginginkan kita untuk bertemu beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu

Marquee

Kelab Blogger Ben Ahaari

Popular Posts

Friday, November 21, 2014

Hati Ini Dijentik

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia



Tahun 2014 sangat menduga iman dan hati saya. Tak tahu berapa banyak airmata yang tumpah kerana kesakitan itu. Saya fikir saya akan bahagia selamanya namun sangkaan saya benar2 meleset sama sekali.

Aku bersyukur padaMu Ya Allah....

Ya Allah, aku tahu Kau sangat sayang pada aku sebab itu Kau menjentik aku dalam aku tidak sedar. Kau ingin aku kembali ke jalanMu yang lurus itu. Ampunkan aku Ya Allah, terkadang aku lupa siapa aku padaMU. Aku gagal menjadi hambaMu yang bertakwa.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, hanya padaMU aku berserah. Hidup dan mati hanya untukMU. Sekiranya ini yang sudah tertulis aku redha dengan ketetapanMU itu.

Ya Allah,tolonglah aku. Hapuskanlah prasangka yang bermain2 di jiwa ini. Seandainya aku tidak tertulis menjadi pemilik tulang rusuknya, hapuskanlah rasa cinta dan kasih dihati ini. Aku pun ingin bahagia walaupun tidak ditakdirkan bersama dia untuk selamanya.


Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah di blog ini.

3 comments:

  1. Sama lah banayk sangat air mata yang tumpah tahun ni :(

    ReplyDelete
  2. jiwa yg hebat seperti teh... kita akan merasa kelazatannya di dalam air yg panas... ujian mendewasakan dan meneguhkan hati kita...

    ReplyDelete
  3. baranbgkali tuhan menduga akak untuk sesuatu yg indah di depan :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi untuk meninggalkan komen anda di sini. Perhatian anda amatlah dihargai. Sayang anda2 semua....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...